...

...

Sunday, October 27, 2019

koleksi helmet

Assalamualaikum.. Bila dah kembali menunggang motosikal, nak kata rider pun macam takde la hebat sangat, nak kata biker pun terasa tak layak pun, jadi anggap aje la mat motor.. Bila dah guna motosikal sebagai pengangkutan harian, yang kadangkala untuk pergi ride ke mana-mana, terdapat keperluan untuk helmet yang selesa.. Nak jalan jauh kot, kena selesa la kepala kita, selain perlu berkualiti dan selamat melalui pengujian badan bertauliah seperti SIRIM dan lain-lain..

Helmet kegunaan harian, biasa-biasa jer la.. Dulu ada la pakai LTD, LTD Sports, MS88, X-Dot dan lain-lain.. Tapi bagi kegunaan ride yang sesuai dengan motor kapcai, aku pernah la pakai ARC, KYT, GiVi, Index dan MHR..

Ini antara helmet yang pernah aku pakai.. Ada yang dah jual pun..


KYT Hellcat Plain White

KYT Venom Kasma Daniel


KYT Venom Azlan Shah


KYT Venom Malaysia-Singapore

KYT Venom Merdeka 61

GiVi M30.3 Yuzy Edition

Koleksi Pada Suatu Ketika

KYT NFJ Merdeka 62

MHR Petronas


Dan ini pula antara helmet yang teringin nak beli.. Kalau ada rezeki, akan cari juga la..

NHK OneXOX TKKR


KYT Marvel (Spiderman, Venom, Black Panther)

KYT NFJ ZR15 Zizan Razak

KYT NFJ Fabio Quartararo

KYT NFJ Petronas SRT

Buat masa nie, helmet KYT Hellcat Plain White, GiVi Yuzy Edition dan MHR Petronas dah dilepaskan kepada orang pun.. Sayang memang la sayang terutama yang GiVi Yuzy Edition sebab keluarannya hanya 1,000 unit.. Yang aku punya tue, nombor siri 487/1000.. Yang KYT NFJ ZR15 Zizan Razak tue dah tempah pun.. in shaa Allah bulan Disember nanti dapat.. Target lepas ini yang Petronas SRT sebab dengar kata masa MotoGP Grand Prix Malaysia akan dijual di Litar F1 Sepang pada harga istimewa, RM380 sahaja.. Kebetulan, in shaa Allah aku ada kat KL minggu tue (Final Piala Malaysia, Kedah vs JDT pada 2 November) kerana hadir mesyuarat di Putrajaya.. Sama-sama kita tunggu jer la.. Hehehe..

Jumpa lagi ye kawan-kawan.. Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment