...

...

Thursday, December 20, 2018

2018 3rd Day Ride

assalamualaikum dan salam sejahtera.. walaweiii, lama giler tak menulis.. cerita yang nak disampaikan nie pun dah basi sebenarnya.. hahaha.. tapi untuk tujuan dokumentasi, tulis juga la.. suka hati aku la, blog personal aku kan..

ceritanya berlaku pada 29 Julai 2018.. Hong Leong Yamaha Malaysia anjurkan Karnival Gen Blu di Stadium Batu Kawan.. banyak la kedai motor yang anjur RIDE ke tapak karnival.. tak silap aku, karnival ini juga untuk perasmian Yamaha R15 yang baharu tue.. lebih kurang 2 minggu sebelum event, aku dan kawan-kawan mendaftar bawah Heap Keong Motor (HK Motor) Alor Setar.. sebab ape?? sebab dapat duit belanja RM50 untuk makan dan minyak.. selain tue dapat baju t-shirt dan sarapan pagi..

aku bertolak dari rumah jam 7:30 pagi.. dah janji nak jumpa kawan-kawan di Masjid Zahir, malas nak ke HK Motor terus.. 
sebelum memulakan perjalanan

sementara tunggu kawan-kawan nak sampai, ambil gambar.. bukan selalu nak ada peluang macam nie.. hahaha..

kenangan depan Masjid Zahir

dah kumpul semua (aku, Lah, Lie. Lan, Dee dan Bashir), baru kami gerak ke HK Motor.. ramai dah kat sana.. kami daftar dahulu, dapat duit RM10 dan sarapan.. untuk elakkan orang ‘lari’ sebelum sampai Stadium Batu Kawan, diorang bagi baucer RM40 untuk ditebus wang tunai di sana.. faham, kan?? so, dalam 9:00 pagi baru bertolak dari Alor Setar.. ingatkan konvoi ada la jurupandu arah, rupanya bebas.. jadi suka hati la, janji sampai.. masa nie Syahril dah join tapi naik motor EX5 dia, dan Bob sekali naik RS150R dia la.. sampai di highway, motor Syahril problem.. dia patah balik untuk ambil motor LC.. kami semua tunggu dia kat R&R Gurun.. tak lama lepas tue, Syahril sampai dan kami pun gerak la..

nak gerak dah nie

kami sampai di Stadium Batu Kawan dalam 11:30 pagi kot.. kami geng yang last tebus baucer tue.. so, dapat dah la RM50 yang dijanjikan.. hehehe.. kami pun roger Jan, dia ke sana dengan geng taman katanya.. lepas tue kami pun ronda dalam khemah yang disediakan.. macam gambar kat bawah nie la.. koleksi motor-motor Yamaha.. hehehe..

ada yang berminat??

boleh buat ilham

tak lama lepas tue, perasmian Yamaha R15 dan minyak enjin terbaharu.. layankan aje la dalam kepanasan terik mentari tue.. tak lama pun kami kat sana, lagipun aku takde nak beli ape.. tak beli ape, maknanya takde isi borang untuk cabutan bertuah.. so, kami decide nak gerak.. kami pi makan kat area Kuala Juru, bawal goreng la yang top kat sebelah sini.. hahaha.. gambar tak jumpa pula untuk tempek.. maaf la, sebab kisah lama kan..

lepas makan, kami berhenti solat dahulu.. selesai solat, kami gerak ke Pantai Merdeka.. isi perut lagi.. aku cuma makan lai chi kang jer la.. kekenyangan lagi.. sendat dah perut nie.. 

lai chi kang Pantai Merdeka

dalam 4:30 petang aku minta diri dahulu.. aku kena ambil anak-anak sekolah jam 5:45 petang.. aku gerak solo aje la.. lepas isi minyak di Tikam Batu, terus naik highway la.. bila seorang diri ride, memang majoriti adalah full throttle la.. hahaha.. aku sampai di sekolah anak-anak jam 5:35 petang.. terus ambil anak-anak dan balik rumah.. 

so, hari tue milage clocked dalam 310 km.. OK lah tue, Jitra - Batu Kawan - Jitra aje pun.. enjoy juga la, sebab ride nie kadangkala jadi ketagihan.. hehehe.. itu jer la.. jumpa lagi nanti.. assalamualaikum..

selamat sampai rumah

No comments:

Post a Comment