...

...

Friday, January 4, 2019

Selamat Tahun Baharu 2019


Assalamualaikum.. Salam Sejahtera.. Selamat Tahun Baharu 2019.. Semoga semuanya baik-baik belaka untuk kita semua..

Tahun 2018 merupakan tahun yang agak 'sejuk' bagi aku la.. Ride tak banyak macam tahun-tahun sebelumnya.. Mungkin tak kena masa, mungkin aku pun dah kurang campur dengan geng-geng lain, mungkin aku juga busy dengan urusan kerja, mungkin aku dan kawan-kawan pun hadapi masalah kewangan..

Seingat aku, aku memulakan tahun 2018 dengan Ride ke Terengganu.. Penyertaan agak ramai, dalam berbelas-belas motosikal juga la.. 3 hari 2 malam.. Kebetulan bersambung dengan cuti Thaipusam.. Pinjam GiVi box member, senang isi barang especially baju.. Tak gaduh nak galas beg, kurang risiko lenguh dan sakit bahu, kononnya la.. Boleh la isi keropok lekor dan sos.. Hahaha.. Lepas balik dari ride nie, takde dah ride yang bermalam..

Kemudian, atur ride semata-mata makan Nasi Kandar Deen Maju, Pulau Pinang.. Ingatkan mulanya nak pekena Nasi Kandar di Sungai Petani jer, sekali lajak sampai ke Pulau Pinang.. Hahaha.. Lepas makan, lepak Padang Kota Lama.. Sebelum Maghrib dah naik feri untuk balik rumah.. Tapi, sampai rumah malam juga la.. Ride yang nie tak ramai pun, mungkin dalam 7 orang jer kot..

Sempat la juga lepas tue buat day ride ke Sakhom - Songkhla - Hatyai - Danok, yang mana aku yang tolong tukar duit tapi aku sendiri last sekali takde duit.. Niat nak tolong kawan-kawan yang tak tukar duit la katakan.. Peringatan untuk masa hadapan, kalau ada yang tak tukar duit ke ape ke, itu masalah diorang.. Bukannya plan ad-hoc, memang dah plan awal pun kan..

Kemudian ada la juga ride buka puasa di Restoran Wajib Ali, Butterworth.. Ini masanya aku test block dan gearbox baru.. Tapi macam tak memenuhi ekspektasi.. Cari punya cari setting, macam etak dapat.. Ulang kisah lama, give up.. Tukar balik ke asal.. Keyword di sini, MEMBAZIR DUIT untuk TRY AND ERROR.. Sabar aje la..

Menyertai konvoi (konvoi la sangat) dari Alor Setar ke Batu Kawan.. Join group dari Heap Keong Alor Setar.. Karnival Gen Blue Yamaha, sempena pelancaran Yamaha R15.. Balik seorang diri dari Pantai Merdeka sebab nak kena ambil anak-anak balik sekolah.. Ini satu-satunya ride yang aku ambil cuti rehat..

Last sekali, day ride ke Teluk Batik.. Yang nie pun ramai yang join, siap ada R25 follow.. Tapi layankan aje la, janji 2 roda kan.. Masa nie aku dah mula pakai GiVi Box.. Banyak la barang boleh isi, tak gaduh nak pikir barang basah kena hujan macam handset dan wallet.. Hahaha..

Itu aje la ringkasan ride 2018 aku.. 2019 nie, ENTAH.. Aku malas nak atur ride dah, sebab 2018 aku pernah atur 2 ride.. Kesudahnya ride tue tak jadi.. Jadi, lepas nie aku cuma nak join ride jer.. Diorang atur la ride apa pun (macam ride ke Teluk Batik 2018 tue la), kalau aku ada kelapangan aku join.. Jumpa lagi.. Hati-hati bagi yang menunggang terutama sekali pada ketika ini kerapkali hujan.. Assalamualaikum..



No comments:

Post a Comment