...

...

Saturday, December 21, 2019

7th Ride 2019 (Lapaq Western)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.. Apa khabar korang hari nie?? Harap semua dalam keadaan yang baik.. Hehehe.. Aku?? Alhamdulillah OK jer.. OK, kali nie nak cerita pasal ride ke Lapaq Western, Dulang Kecil, Yan, Kedah.. Tak jauh mana pun..

Kami plan nak pergi pada petang Khamis, 5 Disember 2019.. Ada la kot dalam 10 orang nak pergi pada mulanya.. Kalau tak silap aku la.. Kami decide nak jumpa di Petronas Tandop, dalam jam 8:30 - 9:00 malam.. Aku pun keluar rumah dalam 8:00 malam, sampai di Petronas Tandop dalam 8:30 malam.. Isi minyak siap² la.. Tank pun dah agak kering, tinggal 2 bar kot..

Isi bagi penuh tangki

RM11.33 (5.447 liter) juga la kena isi.. Aku pakai RON95 aje, marhaenis la katakan.. Lepas isi minyak, aku pun ke surau dan solat Isyak.. Lepas solat, aku tunggu tepi Petronas jer.. Tak lama lepas tue, nampak Nasir (RXZ) dan Chop (LC) sampai..

motor aku dan chop

Tak lama lepas tue, Lie pun sampai.. Dia baru balik solat di masjid berdekatan.. Kami lepak minum di gerak tepi Petronas.. TQ Lie, belanja minum.. Lie tak ikut pun, sebab motor belum siap.. Yelah, upgrade nak lebih kelajuan la katakan.. Tak lama lepas tue, Lah pun sampai.. So, dah ada 4 orang la..

Beberapa minit kemudian, Bashir, Bob, Amir, Dee dan Wan pun sampai.. Acuwan takleh sampai, dia kata akan turut serta kemudian sebab pergi ziarah kematian dahulu.. So kami pun gerak ikut jalan Persekutuan jer.. Tak perlu naik highway pun.. Hehehe..

Kami sampai di Lapaq Western dalam jam 10:00 malam.. Orang masih ramai masa tue, kebetulan ada yang buat sambutan birthday rasanya.. Tapi takde la tunggu lama sangat untuk dapatkan makanan.. Bagus juga service kat sini.. Pantas..

Lapaq Western

Kami 9 orang

Aku order chicken grill.. Tapi tak ingat la set apa sebab ada tambahan sausage dan wedges nie.. Alhamdulillah, habis sebab lapar.. Aku minum barli suam kalau tak silap la..

Chicken Grill

Elok aku habis makan, Acuwan pun sampai dengan NVX dia.. So, kami ada 10 orang dah la.. Seperti bilangan yang dirancang petang tadi..  Hahaha.. Lepas semua orang dah selesai makan dan borak, kami pun gerak la.. Malam masih awal lagi.. Decide nak naik highway di Gurun, dan lepak sekejap di R&R Gurun..

Masuk jer highway, semua pulas habis.. Hadoii.. Wan terlepas simpang masuk R&R Gurun tue, mungkin sebab tak teringat nak lepak situ.. Sambil dia test mesin yang baru jer upgrade.. Takpelah.. Masa kami duduk di kerusi kat R&R Gurun tue, dia dah sampai berhampiran Pendang dah.. Kami 9 orang pekena kopi o panas pula.. Minum pun tak habis, masih kekenyangan..

Keluar dari R&R Gurun, masing² asyik nak test mesin.. Test la korang.. Aku santai² jer.. Sampai la motor RXZ Nasir "jem panas" sebelum sampai Pendang.. Bob dan Bashir tunda sampai di Tol Alor Setar Utara.. Acuwan keluar di Tol Alor Setar Selatan, tinggal kami 8 orang terus gerak lepas tue..

Jam 1:00 pagi kami dah keluar di Tol Alor Setar Utara pun.. Lepak sini pulak.. Sapa yang masih tak puas sembang, maka teruskanlah sembang.. Hahaha.. Pasal motor Nasir, rupanya stop cock dia tutup, dan lupa nak buka masa nak gerak dari R&R Gurun tue.. Cisss.. Sabor jer la.. Takpelah, save minyak dah orang tunda kan.. Hahaha..

Bob and the gang

aku, layan handset jer

Chop dan Bob

Nasir

Dee dan Bashir

Lah

Diorang nie sembang pasal nak ride ke mana pada Krismas (25 Disember).. Aku mungkin tak ikut sebab plan nak balik Ipoh, jadi tak berapa nak ambil tahu juga la.. Mungkin nak ke Rimba Cafe, Baling.. Ikut suka korang la kan..

Dekat jam 1:45 pagi, ada yang dah makin lekeh.. Sampai boleh terlena kat side mirror motor la.. Hahaha.. Dia siap salam semua orang, konon lepas tue orang akan gerak balik la.. Siap start motor lagi.. Rupanya kawan² lain buat bodoh jer teruskan sembang².. Kawan pun malu la nak mengaku kalah, tue yang sampai lena kat side mirror pun takpa, janji tak kalah.. Ini macam punya orang pun ada ka..

Inilah dia.. Nama dirahsiakan..

Dalam jam 2:00 pagi, kami pun bersurai.. Alhamdulillah semua sampai rumah masing² dengan selamat.. Perjalanan malam nie dalam 135 km jer.. Takde la jauh mana pun.. Ituj aje la cerita ke Lapaq Western.. Bagi aku, OK la kedai nie.. Boleh jengah lagi.. Jumpa lagi ye.. Assalamualaikum..


No comments:

Post a Comment