...

...

Friday, March 15, 2019

Uma Racing Speedometer


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.. Hari tue, tak silap aku dalam 17 Februari 2019.. Tiba² aku beli juga Speedometer Uma Racing nie, melalui Shopee.. Ikutkan dah taknak beli sebab 7 Februari aku dah beli melalui Shopee juga.. Cuma lepas 20 hari (17 Februari 2019), Shopee batalkab transaksi sebab seller tak pos barang.. Inilah kebaikan beli kat Shopee.. Ada tempoh masa untuk seller post barang, dan payment cuma akan dipindahkan dari Shopee ke seller setelah pembeli sahkan barang telah diterima dalam keadaan baik..

Seller yang kedua nie, di hometown aku.. Dah aku pun tatau bila nak balik Ipoh, maka online shopping lagi mudah.. Kat Alor Setar nie, paling murah RM490 harganya masa survey hari tu.. Kali nie tengok harga RM485, beli aje la.. Lagipun free postage.. Tapi beberapa hari lepas ada nampak seller lain letak harga RM475, lebih kurang la..

Sing Marketing, Ipoh

Pada 20 Februari 2019, barang pun sampai.. Malam tue juga buat operasi tukar speedometer.. Sekejap jer selesai, tanpa wife aku perasan pun ape yang aku buat.. Padahal motor ada kat dapur masa tue.. Hahaha.. 2-3 hari lepas pasang baru dia tanya "bila nak pasang meter baru" lepas dia nampak kotak speedometer tue kat tepi motor.. Selamba aje aku cakap, "dah pasang dah malam tue"

settle.. lepas tue jenuh setting..

Kebaikan speedometer nie, boleh tunjuk masa (jam).. jadi tak perlu nak tengok jam tangan.. Kemudian ada penunjuk voltage bateri.. Boleh set countdown untuk oil change.. Kita juga boleh tau berapa RPM paling tinggi pernah diperah.. Boleh tunjuk berapa suhu enjin (boleh set value untuk naik warning).. Selain itu, fungsi biasa la macam speedometer asal.. Kalau masuk barang ECU Uma, ada lagi function boleh papar dalam tue.. Oh ya, background light akan bertukar bila kita ON OFF high beam.. Itu aje la.. Assalamualaikum.. 

No comments:

Post a Comment