...

...

Sunday, January 3, 2016

Sambutan Malam Tahun Baru 2016

assalamualaikum...selamat pagi...semoga semua pembaca budiman dalam keadaan sihat sejahtera...aku kat sini, Alhamdulillah sihat...cuma dari semalam selesema sikit la...tak berapa nak selesa la hidung nie...he he he...em, takde ape pun nak cerita...kebetulan pagi nie kawan-kawan ramai yang berkonvoi ke IPOH, sempena pembukaan kedai motorsikal yang baru, area Mydin Metu Raya...Advance Vertex rasanya nama kedai...entah, malas aku nak tengok balik dalam Whatsapp...he he he...

OK, kali nie aku nak cerita pasal sambutan malam tahun baru 2016...lama dah aku rasa aku tak keluar malam tahun baru, mahupun malam merdeka...lama sangat dah kot...terlalu la...rasanya 2000 last kot aku keluar naik motor...masa tue dok pakai Yamaha Y110SS tue lagi la...he he he...

setelah beberapa kali plan nak kumpul dengan bebudak group Alor Setar, kami pun decide nak keluar malam tahun baru tue...so, dalam 10:00 malam 31/12/2015 plan nak jumpa di dataran depan Masjid Zahir Alor Setar...aku dan Kirin yang mula sampai kat sini, sebab aku jumpa kirin di Anak Bukit sebelumnya...lepas tue baru sorang demi sorang datang...ada yang baru first time aku jumpa, ada yang dah jumpa sekali, ada yang dah selalu jumpa...layankan aje la...tak silap aku, dalam 11-12 buah motorsikal la...yang paling glemer, dah tentu la Steven punya (kuning-hitam) dan Kirin punya (putih-merah)...yang lain masih mengekalkan coverset standard, sama ada hitam, merah, mahupun biru Movistar...masing-masing tengok apa yang dah diubahsuai kat motor kawan-kawan yang lain...motor aku takyah tengok la, macam mana keluar kilang, ada di kedai, camtu juga la sekarang...tak tukar ape pun...standard pekak katanye...

masa di dataran depan Masjid Zahir...

bila dah mula ramai, kami pun nak blah la...so, destinasi biasa lepak kami adalah kat Gemilang Burger kat Jalan Pegawai...dalam 11:15 malam kot kami gerak ke sana...orang pun ramai...nasib baik boleh buka port...so, lepak la kami...makan, minum, borak, tengok movie...ha ha ha...last sekali ada yang ambil gambar la...so, gambar-gambar kat bawah nie semua kawan-kawan yang ambil la, aku cedok sahaja dari dalam group Whatsapp...

sebahagian motor yang datang...

semua buat muka happy baru sembang...

kenyang dah nie...alhamdulillah...

penuh meja...biasalah tue...

next lepak, kat mana pula ek???

yang first time aku jumpa malam nie ada la beberapa orang...adik Izlan, adik Syamil, Alif, Naza, Remy, Wan Pear...yang lain ada dah jumpa sekali, dan ada yang selalu jumpa dah...yang selalu tue biasalah, Juma, Kirin, Jan, Yon, Shahdan...Steven pun biasa jumpa dah...ha ha ha...

sebelum nak balik, mai la 2-3 buah motosikal lagi...diorang ada hal masing-masing jam 10:00 malam tue...so, datang lambat la...yang lambat tue macam Shahdan, Remy, Jan, Alif...datang borak-borak...sekali bunyi dntuman bunga api...tapi tak nampak la, terlindung sikit kawasannya...dalam masa yang sama, aku dah deal dengan Adli nak jumpa...sebab aku nak ambil barang yang dipos sampai ke office lama aku...kesian pulak kat dia kalau jumpa lewat sangat...

lewat tak lewat, dalam 1:15 pagi baru balik dari Jalan Pegawai nie...kawan-kawan lain pergi ronda bandaraya Alor Setar...aku tak join pasal dah janji sama Adli...terus shoot balik...

sebelum nak balik...mai lagi 3-4 buah motosikal...

ada kot lebih kurang 15 buah motosikal...rasanyalah...

jalan pun clear jer...sampai masjid Kepala Batas baru jumpa road block...aku siap cakap, nak tengok road tax juga ke benda motor baru...dah penguatkuasa nak tengok, amik juga la...ape nak takut, lesen 2020 nanti baru expired...sebut pasal lesen nie, sepanjang aku dah ada lesen penuh, baru 4 kali aku renew...tahun 2000 (masa nak tukar dari P ke full) terus buat 5 tahun, 2005 renew lagi (cuma masa nie takde duit, buat 5 tahun aje la...kalau ada duit, 10 tahun terus aku buat tau!!!), kemudian 2010 (masa nie pun takde duit nak buat 10 tahun)...lepas tue tak boleh 10 tahun dah, maksimum 5 tahun rasanya...kemudian, 2014 aku terus renew yang baru (sebab dah tukar kad baru), tapi valid sampai 2020 la...habis pasal lesen aku...

sampai di kedai di Taman Tengku Sarina, Adli dah sampai...dia jer pelanggan yang ada...layan borak, sampai 2:30 pagi juga la...kesian kakak kedai tue, nak tutup dah kot...aku minum pun takdan habis...takpelah...lepas tue aku pun terus balik rumah...tak jumpa road block dah pun...3:00 pagi duduk lepak saja...sambil buka bungkusan yang aku dapat tue...takde ape pun la...

dalam 4:00 oagi juga aku baru terlelap...dah terbiasa kalau keluar dengan bebudak motor nie, balik lewat, dah terlepas waktu tidur aku yang biasa...maka, susah sikit nak tidur...lepas solat Subuh pagi Jumaat tue, aku bantai tidur la sampai dekat tengah hari...kemudian kena bangun pergi solat Jumaat la...

itu jer la ceritanya sempena tahun baru...jumpa lagi di posting yang akan datang...kalau berkesempatan la...assalamualaikum...


p/s : sedih dan frust sebab tak dapat join kawan-kawan yang buat konvoi ke Ipoh, dan satu geng lagi konvoi ke Gunung Jerai...ish ish ish...

2 comments:

  1. Assalamualaikum, petua org alim bila selsema, masa amik wuduk bahgn hidung sebelum basuh muka....ikut sunnah nabi.... Sedut air dalam hidung hingga terasa senak kat hidung, buat tiap kali ambil wuduk...inshaa Allah, selsema akan hilang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik Tuan.. Cuma tue la, kisah lama.. Selesema pun hilang lama dah..

      Delete