Thursday, August 15, 2019

6th Ride 2019 (Pak Mat Western, again)

Assalamualaikum.. Kalau ada kerajinan, memang sekali harung la boleh tulis.. Tapi sebab kisah dah lama, maka banyak benda yang terlupa dah la.. Nasib la kan..

Sekali lagi kita ride ke Pak Mat Western.. Mulanya nak pergi 7 Ogos, tapi sebab ada member minta tunda ke 8 Ogoa, kita pun OK.. Tapi sudahnya, yang minta tangguh ke 8 Ogos tu tak follow pun.. Urusan keluarga, dan kena gari oleh isteri.. Kalau tak, lesen ke Kari Kambing 40 Hari tak lulus pula nanti.. Hahaha..

Aku keluar dari rumah lepas solat Maghrib, dalam 7:50 malam.. Nasib baik dah refuel siap-siap petang tue lepas balik kerja.. Aku, Bashir dan Lie kumpul di Tol Alor Setar (Selatan).. Kami gerak dari sini jam 8:15 malam.. Azam dah tunggu di Hentian Kobah.. Di sini, kami tunggu beberapa kawan.. Tak silap aku 3 orang kot.. 

motor Azam yang latest

kami tunggu rakan-rakan

Kemudian kami berhenti di Petron R&R Gurun.. Aku ambil masa untuk solat Isyak siap-siap.. Di Gurun ada beberapa orang rakan lagi yang join.. Tak silap, masa nie kami dah 10 orang.. 

Kemudian kami terus ke destinasi.. Sambil-sambil tue roger Acu Wan.. Dia baru balik kerja jer.. Terus kata ON.. Sorang-sorang dia jer dari Alor Setar.. Masa kami sampai di Pak Mat Western, dia baru sampai kat Gurun.. 

Masing-masing yang kelaparan pun order.. Aku makan mix plate malam tue.. Dengan air kegemaran, epal asam boi.. Alhamdulillah, kenyang.. Habis jer makan, Acu Wan sampai.. Rileks dan steady jer ride sorang-sorang..

amacam.. legend is back..

Acu Wan

Dalam jam 1:00 pagi, kami 11 orang pun gerak pulang.. Mata pun mula mengantuk dah.. Kami berhenti refuel di Shell Seberang Jaya.. Aku isi RM8.60 (4.14 liter) rasanya kat sini.. Kemudian kami terus ke Shell R&R Gurun.. Ada yang refuel kat sini.. Lepak sembang-sembang lagi kat sini, pastu baru bertolak pulang.. 

Aku dan Bashir antara yang last sekali keluar highway.. Bashir keluar di Alor Setar (Utara), aku di Kepala Batas.. Alhamdulillah dalam 2:30 pagi sampai rumah..

Bashir dengan kelajuan cahaya

Itu jer la.. Jumpa lagi di lain posting.. Bila nak ride lagi pun tak tau la.. Hehehe.. Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment